Moj popis blogova

nedjelja, 25. ožujka 2012.

HITNOĆA



Većina vas zna da već godinu dana radim u Hitnom prijemu!!
To je posao...veliki obrt ljudi,tempo taman po mojoj mjeri,a gluposti više od pameti..ma taman za mene.
Tu dolaze pacijenti uglavnom trijažirani na Hitnoj pomoći,ali često si daju slobodu pa dođu bez uputnice,sami,po vlastitoj procjeni!!
Dakle,zaobiđu Hitnu,jer je "tamo preko 50 ljudi,gužva..!"
-Stvarno neznam zašto ljudi toliko dolaze bezveze na Hitnu!?-komentirao je jedan gospodin,koji je tjedan dana prije rezao voćnjak,pa je drškom škara malo "nagnjeo"mišić na prsima.
To ga je malo boljelo,pa nije boljelo..
.. tako prošlo 7 dana,a kako je to bila nedjelja navečer,on se odlučio doći tek da provjeri da nisu pluća u pitanju,da može sutra na posao...!
Dakle,svi drugi su na Hitnoj bez veze,osim njega..A kao takav,on nemože čekati,pa ju zaobiđe..
Tako u to vjeruje i svih ostalih 50 koji su ostali tamo strpljivo čekajući nekakav red.
Da čovjek ne povjeruje zbog čega ljudi dolaze tražeći pomoć,i to u sitne sate..
Između ostalog.na jedan blagdan,oko 3.30h ujutro,pomoć je zatražila gospođa,koju svrbi vagina.
Došla je u pratnji mužem..
Kao pristojna osoba,došlo mi je da joj kažem da se ta stvar treba redovno prati,a ako to i radi,a ipak svrbi,onda neka mijenja supruga...
Ali,kao neprofesionalna osoba,prešutjela sam..
Da stvar bude gora,svi smatraju da su najhitniji,ljute se na nas,a na kraju dobar dio njih ode bez ikakve terapije,jer se odjednom stanje "popravi"-čudo jedno!
Ovo su samo kratke natuknice i primjeri u moru drugih,sličnih.
Ono što me se posebno dojmilo,to je koliko ljudi koriste sanitetski prijevoz i kola Hitne pomoći!
Zapravo,ne da koriste,već zloupotrebljavaju!
Moj jedan bivši susjed zove Hitnu da ga doveze u bolnicu,obavi pregled  u hitnom prijemu,nalazi u redu,a onda zahtjeva da ga ta ista Hitna pomoć vrati kući.
Nakon toga,on uzme svoju torbu sa točkićima i ode na tržnicu prodavati robu!
Dakle,sesrvisirao sebe,sve besplatno,sad može dalje..
Zbog većine takvih,Hitna ne stigne tamo gdje je hitnoća istinski potrebna!!
O tome je nedavno pisao Jutarnji,kad Hitna nije na vrijeme stigla odvesti djevojku,stradalu u saobraćajnoj nesreći kod Županje,jer su iz sasvim drugog kraja prevozili starijeg pac.sa operiranim kukom!
Kao osoba jesam za to da Hitna doveze bolesnika.
Ali, ako se pokaže da nije u pitanju ozbiljna hitnoća,neka se doma vrati o vlastitom trošku!
Iskreno,neznam bih li oprostila da netko moj bude ozbiljno životno ugrožen,a da Hitnu moram čekati pola sata,jer mora nekoga,poput mog susjeda,voziti kući,iako ima vlastiti prijevoz!
Jasno mi je da smo svi uplašeni za svoj opstanak i zdravlje,ali kriteriji hitnoće moraju biti puno jasnije postavljeni.
Do tada,možemo samo nebo moliti da nam se smiluje..


Broj komentara: 7:

  1. Često moram odlaziti u ambulantu jedne bolnice. Godinama. Organitacija vrhnuska. Pacijenata puno. Čak previše. Liječnici i sestre ne koriste ni pauzu u punom trajanju. Svaki puta dođe pacijent koji želi nešto obaviti kako si je on/a zamislio. Meni već tlak ode u visine slušajući ga, a sestra se trudi da mu objasni, trudi .. ali badava. Onda dotični/a zaprijeti ministrom i hvala Bogu ode. Jedino me čudi da u 7. i 8. mjesecu nema bolesnih. Dođem ja i još poneko. Pozdravljam te. garavica

    OdgovoriIzbriši
  2. Samo sam jednom koristila sanitetsko vozilo i bolje da nisam!
    Morala sam u Zagreb na snimanje kralježnice , a kako nisam mogla sjediti koristila sam prevoz u kojem mogu ležati. Loša cesta, loši amortizeri...užas. A vozač je vozio kao da je hitna usluga ;). Možda je mislio da simuliram, tko zna. Na moju sreću rijetko sam bila na hitnoj.
    Ljudi se boje za život i ne razmišljaju puno. Kako da znaš uvijek što je hitno ? Znam da vam nije lako, ali i mi smo pacijenti svašta doživjeli ni krivi ni dužni. A takvi smo! Pozdravljam te i želim što manje nervoznih pacijenata :)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Samo treba naplatiti vožnju svima koji zloupotrebljavaju
    neka "svoja" prava..pa da vidiš kako će paziti kad će pozvati Hitnu..a onoj babi što je svrbi jebiga valjda si imala mškog kolegu u smjeni ili se ona samo tome i nadala !
    Pozdrav od Zdrave !

    OdgovoriIzbriši
  4. Svi imamo pravo na hitnu (da li obradu, ili prijevoz) ukoliko smo osiguranici HZZO-a... Mi u obitelji hitnu (obradu) koristimo uvijek kada mislimo da je potrebno, i to u Zaraznoj (visoka temperatura...), ili na Rebru za ostalo, a kola hitne pomoći služe samo u krajnjem slučaju, i onda liječnik koji je došao u posjetu, odlučuje da li je pacijent za prijevoz u bolnicu ili nije. Osobno imam pravo koristiti sanitetski prijevoz za odlazak u bolnicu, po bilo kojem osnovu, jer sam invalid na noge (po zakonu)! To sam koristila samo u vrijeme kada sam išla na kemoterapije, a suprug je bio teško bolestan. Jao onome tko mora ovisiti o tom prijevoznom sredstvu, osobito u povratku. Sada imamo Cammeo taksi koji me odveze i vrati u cijeni tramvajske karte (karikiram, ali skoro je tako). Da sam u Sl.Brodu, još više bih koristila tu mogućnost (hitne obrade), pogotovo što bih te onda vidjela ... hahahaha... pozdrav draga :))))))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lomic-Sanitet i Hitna se razlikuju po svojoj ulozi.Nisam zato da se ukinu prava za istinske potrebe,ali kad bolesnika doveze Hitna,a pokaže se da nije hitnoća u pitanju,oni zahtjevaju da ih i vrati...tu sanitet dolazi,a zbog velikog broja usluga čeka ih se!

      Izbriši
  5. slučajno nabasam, nakon sto godina valjda, na boljuna u skoro zaboravljenim bookmarksima, pa došetam do tebe, čitam, čitam, i naletim na tužnu vijest o anteru... i sad čitam njegove pjesme na glas i plačem. a nisam čovjeka ni poznavala, svašta...

    OdgovoriIzbriši
  6. ja nisam znala dje radis al sad znam

    OdgovoriIzbriši